Projektový tým, jehož členové se podílejí na tvorbě softwaru, je tvořen lidmi s rozdílnými schopnostmi i zájmy.
Tradiční chápání projektových rolí s přesně vymezenými pravomocemi a zodpovědnostmi je pro mnohé projekty omezující, a
proto je v rámci této metodiky uplatňováno jejich alternativní pojetí, zaměřené mnohem více na jejich vzájemnou
spolupráci spíše než na striktní pravidla komunikace.
[Rejnková, 2011]
Metodika MMSP-AV, přejímá původně definované role z metodiky MMSP a dále roli správce automatizace z návrhu na
rozšíření od Roberta Roja
[Rejnková, 2011]
[Rojo, 2015]. Mezi nové role, definované v metodice MMSP-AV, patří test manažer, produktový vlastník a UX
specialista.
Role metodiky MMSP-AV
V metodice je dále upravena role projektového manažera, který je nahrazen vedoucím týmu. Metodika je zaměřena na
samostatný agilní vývojový tým a projektový manažer patří spíše mezi zainteresovanou stranu, která tým vytváří a
spravuje projektový rozpočet. V případě, že tým vedoucího nemá, může projektový manažer jeho roli nahradit. Role
vývojáře je nahrazena rolí programátora, jelikož vývojářem je v agilním týmu každý, kdo se podílí na dodávce softwaru,
tedy programátor, tester i analytik
[Crispin a Gregory, 2009].
Kromě výše uvedených rolí mohou na různých projektech spolupracovat i osoby, jež není možné do vytyčených kategorií
zařadit. Jejich role je pro účely této metodiky označována jako “Nedefinovaná“.
[Rejnková, 2011]
Popis každé z výše zmíněných rolí má jednotnou strukturu a je tvořen:
-
charakteristikou účelu dané role v projektovém týmu,
-
výčtem základních schopností a dovedností, kterými by měla disponovat,
-
návrhem způsobu, jak roli na projektu obsadit,
-
seznamem úloh a pracovních produktů, za které je dle metodiky MMSP zodpovědná.
[Rejnková, 2011]
|