Role: Vedoucí týmu
Klíčovou a mnohdy nezastupitelnou rolí na projektu je Vedoucí týmu. Jedná se o člena vývojového týmu, který je zodpovědný za vedení a plánování projektu, koordinaci spolupráce se všemi zainteresovanými stranami a soustředění celého týmu na dosažení projektových cílů [MMSP, 2011].
Role Sets: Role
Relationships
Main Description

V metodice MMSP-AV nahrazuje role Vedoucího týmu roli Projektového manažera, která je definována v původní metodice MMSP. Metodika MMSP-AV je zaměřena na samostatný agilní vývojový tým a projektový manažer patří mezi Zainteresovanou stranu, která tým vytváří a spravuje projektový rozpočet. V případě, že tým vedoucího nemá, může projektový manažer jeho roli nahradit.

Osoba, jež tuto roli vykonává, musí být schopná:

  • vést, či spíše „koučovat“ svůj tým tak, aby úspěšně dosáhl cílů projektu, byl orientován na vyvíjený produkt a jeho výstupy byly schváleny zákazníkem,
  • vyhodnotit rizika, která by mohla ohrozit úspěšnost projektu a tato rizika v průběhu projektu řídit a komunikovat se Zainteresovanými stranami,
  • a aplikovat manažerské techniky a nástroje tak, aby co nejlépe podpořily dosažení cílů projektu s respektováním plánovaných nákladů i termínu jeho dokončení.
Staffing
Skills

Vedoucí týmu by měl disponovat řadou významných charakteristik, schopností a dovedností. Mezi nejvýznamnější z nich patří:

  • zkušenosti v oblasti vývoje IS/ICT
  • výborné komunikační, prezentační a vyjednávací dovednosti - Schopnost komunikovat je často označována jako jedna nejdůležitějších charakteristik výborného vedoucího, přičemž velký důraz je kladen na jeho otevřenost a přímost. [Barry, 2011]
  • schopnost sestavit a podporovat efektivně spolupracující tým – Esenciální pro vytvoření fungujícího týmu je výběr lidí, kteří budou do jednotlivých rolí na projektu dosazeni. Z hlediska jeho fungování je dále důležité i to, jak dobře ovládá techniky tzv. team-buildingu, neboli schopnost rozvoje a stmelování týmu a podporování jeho spolupráce. [Barry, 2011]
  • a schopnosti v oblasti řešení konfliktů a problémů, které mohou na projektu nastat.
Assignment ApproachesRole vedoucího týmu by měla být vykonávána pouze jedinou osobou, aby bylo zamezeno řadě konfliktů a sporů.