Výběr nástroji pro správu požadavků
Prvním krokem je volba nástroje, ve kterém budou spravovány všechny projektové požadavky. Z důvodu
přenositelnosti, možnosti archivace a evidence je potřeba spravovat požadavky v softwarovém nástroji.
Vedle toho je vhodné využít i Kanban tabuli (board), kterou má vývojový tým neustále na očích. Na Kanban
boardu jsou pomocí sloupců To Do, In Progress, Done (a backlog), znázorněny životní cykly jednotlivých
požadavků, uživatelských příběhů a úkolů.
|
Vytvoření produktového backlogu
Prvním krokem je vytvoření samotného backlogu (PBL), ve kterém budou spravovány všechny produktové požadavky,
uživatelské příběhy, případně defekty, a to v nástroji, který byl vybrán v předchozím kroku.
|
Přidání položky
Třetím krokem je samotné přidání požadavku do vytvořeného backlogu. Tento krok se opakuje po celou dobu vývoji, zkrátka
kdykoli je identifikován nový funkční či kvalitativní požadavek. |
Aktualizace/prioritizace položek
Aktualizace a prioritizace položek v backlogu probíhají po celou dobu vývoje a má je na starosti produktový vlastník.
V agilním vývoji je běžné, že se často požadavky mění, aktualizují či mění svoji prioritu. Díky sdílenému produktovému
backlogu mají všichni členové vývojového týmu neustálý přehled o aktuální podobě a prioritách evidovaných
požadavků.
|
|