Task: Správa produktových požadavků
Správa produktových požadavků je úloha, která se zabývá administrací a prioritizací dílčích částí vyvíjeného produktu. Ke každé funkcionalitě, která je popsána zadavatelem či vývojovým týmem, je po vytvoření a zařazení do předmětu plnění přiřazena priorita vzhledem k ostatním položkám v produktovém backlogu (PBL). Produktový vlastník má backlog na starosti a jakákoli změna priorit či úprava předmětu funkcionality je možná pouze s jeho vědomím.
Disciplines: Požadavky
Relationships
Steps
Výběr nástroji pro správu požadavků

Prvním krokem je volba nástroje, ve kterém budou spravovány všechny projektové požadavky. Z důvodu přenositelnosti, možnosti archivace a evidence je potřeba spravovat požadavky v softwarovém nástroji. Vedle toho je vhodné využít i Kanban tabuli (board), kterou má vývojový tým neustále na očích. Na Kanban boardu jsou pomocí sloupců To Do, In Progress, Done (a backlog), znázorněny životní cykly jednotlivých požadavků, uživatelských příběhů a úkolů.


Vytvoření produktového backlogu

Prvním krokem je vytvoření samotného backlogu (PBL), ve kterém budou spravovány všechny produktové požadavky, uživatelské příběhy, případně defekty, a to v nástroji, který byl vybrán v předchozím kroku.

Přidání položky
Třetím krokem je samotné přidání požadavku do vytvořeného backlogu. Tento krok se opakuje po celou dobu vývoji, zkrátka kdykoli je identifikován nový funkční či kvalitativní požadavek.
Aktualizace/prioritizace položek

Aktualizace a prioritizace položek v backlogu probíhají po celou dobu vývoje a má je na starosti produktový vlastník.

V agilním vývoji je běžné, že se často požadavky mění, aktualizují či mění svoji prioritu. Díky sdílenému produktovému backlogu mají všichni členové vývojového týmu neustálý přehled o aktuální podobě a prioritách evidovaných požadavků.